لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که می دانید لمینیت یا ونیر یک پوسته نازک و سفید رنگ است که شباهت زیادی با مینای دندان دارد که در سطح جلویی دندان در معرض دید قرار می گیرد. ممکن است لمینیت مستقیم به کار برود یا همان لمینیت کامپوزیتی که در همان جلسه اول در کلینیک دندانپزشکی آماده می شود. در این جلسه رزین کامپوزیت روی آن قرار می گیرد و بعد از آن به صورت مناسب پولیش و شکل دهی داده می شود و در آخر کار دندان تمام می شود. حال ممکن است شما از خودتان بپرسید که لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ ما در این مقاله به جواب این سوال می پردازیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید واقع شود.

لمینیت دندان مناسب چه کسانی است؟

همانطور که گفته شد، لمینیت یا ونیر یک پوسته سفید و نازک است که شباهت زیادی با مینای اصلی دندان دارد و حالا ما در این بخش از مقاله به شما می گوییم که لمینیت مناسب جه کسانی است. همانطور که گفته شد لمینیت را می توان در یک جلسه انجام داد و پیشنهاد می شود برای اینکه بدانید لمینیت برای شما یا خانواده تان مناسب است به بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران مراجعه کنید. لمینیت دندان برای موارد زیر مناسب می باشد:

  • لکه هایی که با بلیچینگ بر طرف نمی شود.
  • ترک سطحی دندان یا کم عمق که به پالپ نرسیده باشد.
  • لب پر شدگی دندان
  • کجی و نامرتبی دندان
  • کوتاه و یا باریک بودن دندان ها

همچنین در ادامه مقاله به اینکه لمینیت برای چه کسانی نامناسب است، می پردازیم و امیدوار هستیم که به شما در این مطلب کمک کرده باشیم.

لمینیت دندان مناسب چه کسانی است

لمینیت دندان برای چه کسانی نامناسب می باشد؟

حال که به سوال اصلی شما که در رابطه با لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ پرداختیم، میرسیم به اینکه لمینیت دندان برای چه کسانی نامناسب می باشد؟ در جواب این سوال نیز می توان موارد زیادی را نام برد و پیشنهاد می شود برای اینکه به جواب این سوال برسید به یک کلینیک زیبایی دندانپزشکی مراجعه کنید. از مواردی که باعث می شود لمینیت دندان برای شما مناسب نباشد، می توان دندان قروچه را نام برد. همچنین کسانی که فک و دندان هایشان در یک مسیر همراستا نیست و فشار زیادی را به بعضی از میناهای دندان وارد می کنند. ترک خوردگی عمیق، دندان هایی که پرکردگی بزرگی دارند و امکان شکستن دارند، دندان هایی که مینای حساسی دارند و عفونت در اطراف لثه دارند و خیلی موارد دیگر برای این دندان ها لمینیت مناسب نمی باشد.

حال در ادامه مقاله به نحوه ترمیم لمینیت دندان می پردازیم و به شما می گوییم که به چه گونه انجام می شود.

لمینیت دندان برای چه کسانی نامناسب می باشد

نحوه ترمیم لمینیت دندان

حال که به سوال لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است، پرداختیم، میرسیم به نحوه ترمیم آن که برای شروع باید گفت اگر لمینیت از جنس کامپوزیت باشد، احتمال ترمیم آن نسبت به لمینیت سرامیکی بیشتر است. برای ترمیم لب پریدگی یا ترک لمینیت، رزین کامپوزیت استفاده می شود. بعد از پر کردن شیارها، دندانپزشک با کمک نور مخصوص به رزین کامپوزیت می تابد و آن را سفت و سخت می کند که در نتیجه دندان پولیش و آماده می شود.

همچنین بهتر است بدانید که اگر لمینیت دندان جدا شده باشد و همچنان سالم باشد، می توان آن را دوباره به دندان چسباند ولی در نظر داشته باشید که معمولا دندانپزشک پیشنهاد می کند که دوباره لمینیت دندان ساخته شود. اگر لمینیت دندان خراب شده باشد نیز توصیه می شود که از یک لمینیت جدید استفاده شود.

نحوه ترمیم لمینیت دندان

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به سوال شایع ای که معمولا از دندانپزشکان می پرسند، پرداختیم. لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است، همانطور گفته شد بهتر است برای دانستن آن به یک دندانپزشک یا کلینیک زیبایی دندان مراجعه کنید تا آنها با بررسی دندان ها یک جواب منطقی و قانع کننده به شما بدهند. همچنین در این مقاله گفته کسانی که فک و دندان هایشان در یک مسیر همراستا نیست و فشار زیادی را به بعضی از میناهای دندان وارد می کنند. ترک خوردگی عمیق، دندان هایی که پرکردگی بزرگی دارند و امکان شکستن دارند، دندان هایی که مینای حساسی دارند و عفونت در اطراف لثه دارند و خیلی موارد دیگر برای این دندان ها لمینیت مناسب نمی باشد. در آخر مقاله نیز درباره نحوه ترمیم لمینیت دندان گفته شد که در آن اگر لمینیت دندان جدا شده باشد و همچنان سالم باشد، می توان آن را دوباره به دندان چسباند ولی در نظر داشته باشید که معمولا دندانپزشک پیشنهاد می کند که دوباره لمینیت دندان ساخته شود.

اگر به دنبال کلینیک زیبایی دندان در تهران هستید، می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها لبخندی زیبا به شما هدیه می دهند.

سوالات متداول

  • سن مناسب برای لمینیت دندان چقدر است؟
    در جواب این سوال باید گفت که هیچ سن خاصی برای لمینیت وجود ندارد ولی در کل به افراد زیر 18 سال لمینیت دندان پیشنهاد نمی شود زیرا که ممکن است تا حدی تهاجمی باشد.
  • درمان لمینیت دندان چقدر طول می کشد؟
    معمولا دندانپزشک در طول یک جلسه می تواند لمینیت دندان را انجام دهد مگر اینکه دندان دارای شرایط خاصی باشد.

برای زیبا سازی دندان باید به کجا مراجعه کرد؟
مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها لبخندی زیبا به شما هدیه می د

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم